آبشار آتشين،جايی برای قدرت نمايی طبيعت!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

 چشم انداز فوق العاده اين آبشار به خاطر بازتاب نور خورشيد که از زاويه خاصی به آن می تابد ايجاد میشود.اين منظره نادر را تنها میتوان در دوره ۲ هفته ای در اواخر فوريه مشاهده کرد.

برای گرفتن چنين صحنه فوق العاده ای عکاس اغلب بايد متحمل سالها صبر و رنج شود.دليل اين انتظار نيز اين است که پيدايش اين صحنه بستگی به برخی عوامل طبيعی دارد که در همان زمان بايد به وقوع بپيوندد،پس شانس هم بايد با عکاس يار باشد!

اولين عامل مربوط به شکل گيری آبشار است.اين آب از آب شدن برف و يخی که از بالای کوه میآيد تأمين میشود.اين يخ‌ها‌ بين ماه‌ها‌ی دسامبر و ژانويه تا آخر فوريه آب میشوند تا موقعی در اواخر فوريه که هيچ برفی برای آب شدن باقی نمی ماند.

 

عامل دوم مربوط به زاويه خاصی است که خورشيد بايد با آن درجه بر آبها بتابد تا چنين منظره ای پديدار شود.

موقعيت خورشيد بايد دقيقا در يک نقطه خاص در آسمان باشد.اين اتفاق نيز فقط در ماه فوريه و چند دقيقه کوتاه در هنگام تاريکی شب روی میدهد.

پس اگر روزی که آسمان ابری است به آنجا برويد يا اگر عاملی مزاحم جلوی خورشيد را بگيرد مجبور خواهيد شد از چهره ناراحت خودتان روبروی آبشار عکس بيندازيد!

بد نيست اين حقيقت را نيز بدانيد که آب و هوای پارک ملی اغلب اوقات غير قابل پيش بينی است.اينها را گفتيم تا شرايط سختی که عکاس برای گرفتن اين عکسها متحمل شده را درک کنيد!!




:: موضوعات مرتبط: طبیعت , ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : شنبه 6 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com